در هنگام نصب قفسه راک فلزی انبار یکی از مهم ترین موارد ارتفاع هر طبقه هست، ارتفاع ها باید طوری باشند تا کالا ها را بتوانند در خود جای دهند. فاصله مناسب میان طبقات در نصب قفسه راک فلزی انبار قفسه راک از پرکاربرد ترین سیستم های ذخیره سازی صنعتی هستند. این سیستم از ستون های عمودی که بازوهای افقی را در جای خود تثبیت می کنند تشکیل شده است. یکی از مسائل مهم در طراحی و به کارگیری این سازه ها تعیین فضای بین طبقات است. این فضا بسته به ابعاد کالاها، وزن آنها  ، شکل تکیه گاه آنها و شکل کلی آنها بایستی تغییر یابد. با در نظر گرفتن نکات زیر می توانید بهترین حالت را برای قرارگیری کالا ها در انبار خود پیاده کنید. نکات با اهمیت در ایجاد فاصله میان طبقات شکل کالا برای کالاهای با حجم و وزن بالا به فضای بیشتری در میان طبقات نیاز است. تا فرآیند گذاشتن و چینش کالا ها به راحتی انجام شود. تجهیزات جابه جا کننده بار استفاده از لیفتراک یا استاکر یا تجهیزات دیگر هرکدام به مقدا فضای مناسب برای جابه جایی نیاز دارند. با یا بدون پالت داشتن ابعاد پالت های مورد استفاده برای قرارگیری قطعات نیز حائز اهمیت است. به طور معمول پالت ها در ابعاد 1 * 1 متر و 1.2 * 1.2 عرضه می شوند. این ابعاد بایستی در هنگام طراحی و پیاده سازی قفسه ها مدنظر قرار گرفته شود. مزایای تعیین فاصله ی مناسب افزایش سرعت چیدمان مناسب موجب افزایش سرعت در سیستم انبارداری می شود. استفاده مناسب از فضای موجود تعیین درست و اصولی فضای بین طبقات قفسخه ها منجر به عدم ایجاد فضاهای مرده می شود. با این روش می توان از حداکثر ظرفیت هر فضایی استفاده کرد. جمع بندی با توجه به موارد بالا، طراحی اولیه و توجه به مقدار فاصله بین طبقات بسیار مهم است. در صورت اتصال نادرست قطعات به یکدیگری مشکلات زیادی را در سیستم انبارداری با قفسه راک شاهد خواهیم بود. این شرکت با داشتن بیش از یک دهه تجربه در این زمینه می تواند شما را در راه اندازی صفر تا صد سیستم انبارداری مناسب همراهی کند. در صورت وجود هرگونه سوال با کارشناسان ما همراه باشید.

نصب قفسه راک فلزی انبار

در هنگام نصب قفسه راک فلزی انبار یکی از مهم ترین موارد ارتفاع هر طبقه هست، ارتفاع ها باید طوری باشند تا کالا ها را بتوانند در خود جای دهند.

 

فاصله مناسب میان طبقات در نصب قفسه راک فلزی انبار

 

قفسه راک از پرکاربرد ترین سیستم های ذخیره سازی صنعتی هستند. این سیستم از ستون های عمودی که بازوهای افقی را در جای خود تثبیت می کنند تشکیل شده است. یکی از مسائل مهم در طراحی و به کارگیری این سازه ها تعیین فضای بین طبقات است. این فضا بسته به ابعاد کالاها، وزن آنها  ، شکل تکیه گاه آنها و شکل کلی آنها بایستی تغییر یابد. با در نظر گرفتن نکات زیر می توانید بهترین حالت را برای قرارگیری کالا ها در انبار خود پیاده کنید.

 

نکات با اهمیت در ایجاد فاصله میان طبقات

 

  • شکل کالا

برای کالاهای با حجم و وزن بالا به فضای بیشتری در میان طبقات نیاز است.

تا فرآیند گذاشتن و چینش کالا ها به راحتی انجام شود.

  • تجهیزات جابه جا کننده بار

استفاده از لیفتراک یا استاکر یا تجهیزات دیگر هرکدام به مقدا فضای مناسب برای جابه جایی نیاز دارند.

  • با یا بدون پالت

داشتن ابعاد پالت های مورد استفاده برای قرارگیری قطعات نیز حائز اهمیت است.

به طور معمول پالت ها در ابعاد 1 * 1 متر و 1.2 * 1.2 عرضه می شوند.

این ابعاد بایستی در هنگام طراحی و پیاده سازی قفسه ها مدنظر قرار گرفته شود.

 

مزایای تعیین فاصله ی مناسب

 

  • افزایش سرعت

چیدمان مناسب موجب افزایش سرعت در سیستم انبارداری می شود.

  • استفاده مناسب از فضای موجود

تعیین درست و اصولی فضای بین طبقات قفسخه ها منجر به عدم ایجاد فضاهای مرده می شود.

با این روش می توان از حداکثر ظرفیت هر فضایی استفاده کرد.

 

جمع بندی

با توجه به موارد بالا، طراحی اولیه و توجه به مقدار فاصله بین طبقات بسیار مهم است. در صورت اتصال نادرست قطعات به یکدیگری مشکلات زیادی را در سیستم انبارداری با قفسه راک شاهد خواهیم بود. این شرکت با داشتن بیش از یک دهه تجربه در این زمینه می تواند شما را در راه اندازی صفر تا صد سیستم انبارداری مناسب همراهی کند.

در صورت وجود هرگونه سوال با کارشناسان ما همراه باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *