قفسه بندی سردخانه باکس پالت فلزی سردخانه باکس پالت پالت فلزی باکس پالت سردخانه خرید فروش ساخت باکس پالت پیچ و مهره ای باکس پالت تاشو باکس پالت کشویی قیمت ساخت

می توان گفت قفسه بندی سردخانه مهمترین تجهیزات برای یک سردخانه می باشد تا بتوان از سرمایه گذاری انجام شده بهترین نتیجه گرفت. قفسه فلزی شرط اصلی بهره گیری از ارتفاع می باشد.

قفسه سردخانه و استفاده از ارتفاع:

واضح است که در سالن های سردخانه بدون اجرای قفسه بندی سردخانه نمی توان به بهره گیری مناسب و کامل از ارتفاع موجود اقدام نمود. همواره برای انبار کردن اقلام و کالا در نظر گرفتن سقف موجود بسیار مهم است. هر چه سقف انبار و سوله بلندتر باشد فضا و حجم بیشتری در اختیار ما خواهد بود. اما نکته اینجا است که با افزایش ارتفاع دپو و انبار کردن کالا و محصولات نیز دشوارتر و به صورت دستی در نهایت غیر ممکن می شود. بسته به نوع کالایی که بایستی در انبار نگهداری گردد در بیشترین حالت به صورت دستی حداکثر تا ارتفاع 2 متر می توان از فضا بهره جست. خب سوال اینجاست که در یک سوله با ارتفاع سقف مثلا 7 متر آیا باید 5 متر دیگر را بی خیال شد؟ راه حل این مشکل چیست؟

قفسه بندی سردخانه راه حل ساده برای این مشکل بزرگ است. قفسه مورد استفاده در یک سردخانه با توجه به اینکه نیاز به تحمل بارگذاری بالایی دارد قاعدتا باید به صورت قفسه های فلزی مورد استفاده قرار گیرد. قفسه های فلزی سردخانه به دو صورت کلی ثابت و متحرک قابل تقسیم بندی هستند.

قفسه بندی سردخانه ای متحرک:

پر کاربرد ترین قفسه بندی سردخانه قفسه فلزی متحرک می باشد. نام متداول و رایج این نوع از قفسه بندی به باکس پالت فلزی معروف می باشد. باکس پالت فلزی به دلایل مختلفی مورد توجه سردخانه داران قرار می گیرد. عمده دلایل آن را می توان به قدرت جابجایی و مانور بالا، استفاده حداکثری از فضا و درصدی هم قیمت تمام شده اشاره نمود. ولی دلایل اول و دوم از عمده دلایل می باشند. از ایرادات مهم وارده بر استفاده از این سیستم هم می توان به ضریب امنیتی و تامینی پایین آن اشاره داشت.

قفسه های سردخانه ای ثابت:

قفسه بندی فلزی ثابت در سردخانه کمتر مورد توجه واقع شده است. عمده دلیل آن را که به عنوان دو عیب می توان برای قفسه بندی ثابت به حساب آورد در واقع همان مزایای باکس پالت های فلزی است، یعنی عدم قدرت جابجایی و عدم امکان استفاده از بیشینه فضا انبار و سردخانه. در کنار این موارد یکی از انواع قفسه بندی ثابت با نام قفسه خود راهرو یا شاتل درایوین را اگر مبنا قرار دهیم در صورتی که به صورت استاندارد قرار باشد اجرا گردد دارای هزینه بیشتری از ساخت باکس پالت فلزی خواهد بود.

جهت کسب دریافت مشاوره رایگان درباره انواع قفسه بندی و قفسه های فلزی لطفا با ما در تماس باشید.