انتخاب درست یک روش انبارداری در کنار داشتن قفسه فلزی قدیمی می تواند شما را به نظم دلخواهتان برساند، این انتخاب درست براساس آگاهی شکل میگیرد. قفسه فلزی قدیمی و روش انبارداری HIFO در مقاله های پیشین با برخی از روش های انبارداری قابل استفاده در قفسه فلزی قدیمی آشنا شدیم و دیدیم که برای رسیدن به یک روش مناسب، بایستی در مورد همه ی روش های موجود به یک آگاهی نسبی و مناسبی برسیم تا بتوانیم با خاطری آسوده یک انتخاب مناسب برای فضای دلخواهمان داشته باشیم. تا پیش از این مقداری با روش HIFO و مفهوم کلی آن آشنا شدیم و لزوم وجود این روش را متذکر شدیم، در این مقاله به بررسی این می پردازیم که وجود این سیستم چه مزایا و معایبی را برای یک سیستم انبارداری می تواند به همراه داشته باشد. با ما همراه باشید. مزایای روش HIFO جلوگیری از درگیر شدن شرکت با نوسانات بازار استفاده از این روش منجر به به روز بودن قیمت کالاهای خروجی خواهد شد. این نکته باعث می شود در صورت کاهش قیمت ها، انبار با ضرر چندانی مواجه نشود و با فروش کالاهای قبلی به سودآوری مناسبی برسد. حفظ قدرت خرید با فروش کالاهای گرانتر پول بیشتری به حساب انبار باز می گردد. در نتیجه در خرید های آتی شرکت پول مناسبی را در اختیار دارد. سود بالاتر بر روی کالا های قدیمی تر با افزایش فاصله بین قیمت کنونی کالا و قیمت قدیمی تر می توان به سود مناسب تری رسید. کاهش ریسک خروج کالا های گرانتر ریسک مالی شرکت را پایین تر می آورد. در نتیجه آزردگی های خاطر ناشی از آن را نیز کاهش خواهد داد. به عنوان مثال در صورت آسیب دیدن کالا ها به هر علتی، انبار آسیب مالی کمتری را احساس خواهد کرد. کاهش بار مالیاتی به علت قیمت تمام شده ی زیادتر با این روش سودی که مالیات به آن تعلق بگیرد را کمتر میکنیم. در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که انتخاب روش مناسب انبارداری به عوامل متعددی بستگی دارد. مواردی مثل شدت نوسانات قیمت، نوع کالا ها، نوع صنعت و ... در انتخاب روش انبارداری بسیار تاثیرگذارند.

قفسه فلزی قدیمی

انتخاب درست یک روش انبارداری در کنار داشتن قفسه فلزی قدیمی می تواند شما را به نظم دلخواهتان برساند، این انتخاب درست براساس آگاهی شکل میگیرد.

 

قفسه فلزی قدیمی و روش انبارداری HIFO

 

در مقاله های پیشین با برخی از روش های انبارداری قابل استفاده در قفسه فلزی قدیمی آشنا شدیم و دیدیم که برای رسیدن به یک روش مناسب، بایستی در مورد همه ی روش های موجود به یک آگاهی نسبی و مناسبی برسیم تا بتوانیم با خاطری آسوده یک انتخاب مناسب برای فضای دلخواهمان داشته باشیم. تا پیش از این مقداری با روش HIFO و مفهوم کلی آن آشنا شدیم و لزوم وجود این روش را متذکر شدیم، در این مقاله به بررسی این می پردازیم که وجود این سیستم چه مزایا و معایبی را برای یک سیستم انبارداری می تواند به همراه داشته باشد. با ما همراه باشید.

 

مزایای روش HIFO

 

  • جلوگیری از درگیر شدن شرکت با نوسانات بازار

استفاده از این روش منجر به به روز بودن قیمت کالاهای خروجی خواهد شد.

این نکته باعث می شود در صورت کاهش قیمت ها، انبار با ضرر چندانی مواجه نشود و با فروش کالاهای قبلی به سودآوری مناسبی برسد.

  • حفظ قدرت خرید

با فروش کالاهای گرانتر پول بیشتری به حساب انبار باز می گردد.

در نتیجه در خرید های آتی شرکت پول مناسبی را در اختیار دارد.

  • سود بالاتر بر روی کالا های قدیمی تر

با افزایش فاصله بین قیمت کنونی کالا و قیمت قدیمی تر می توان به سود مناسب تری رسید.

  • کاهش ریسک

خروج کالا های گرانتر ریسک مالی شرکت را پایین تر می آورد.

در نتیجه آزردگی های خاطر ناشی از آن را نیز کاهش خواهد داد.

به عنوان مثال در صورت آسیب دیدن کالا ها به هر علتی، انبار آسیب مالی کمتری را احساس خواهد کرد.

  • کاهش بار مالیاتی

به علت قیمت تمام شده ی زیادتر با این روش سودی که مالیات به آن تعلق بگیرد را کمتر میکنیم.

در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که انتخاب روش مناسب انبارداری به عوامل متعددی بستگی دارد.

مواردی مثل شدت نوسانات قیمت، نوع کالا ها، نوع صنعت و … در انتخاب روش انبارداری بسیار تاثیرگذارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *