اغلب طراحان و مجریان نقش واشر نصب قفسه فلزی مغازه را نادیده می گیرند، اما آیا به راستی نقش این قطعه جزئی و کوچک، بی اهمیت است؟ نقش واشر در نصب قفسه فلزی مغازه و سایر اتصالات واشرها قطعاتی هستند که به طور متداول در اتصالات کاربرد پیدا میکنند. نقش واشر در نصب قفسه فلزی مغازه همانند نقش آن در سایر اتصالات است، جز آنکه در این صنعت نقش آن پررنگتر میشود، واشر ها در صنایع گوناگون و به منظور های مختلفی استفاده می شوند، اغلب به شکل دیسکی دوار و تخت به همراه یک سوراخ دایره ای به منظور عبور پیچ ساخته می شوند. کاربرد های واشر فلزی بزرگ تر کردن سر پیچ گاهی اوقات سرپیچ به اندازه ای بزرگ نیست که بتواند مانع از عبور و یا حرکت اتصال دهنده شود. بدین منظور وجود واشری با سطح تماس بزرگتر باعث می شود قطعه محکم متصل باقی بماند. توزیع بار بر روی دو قطعه متصل شده باتوجه به سطح بزرگتر و صاف واشرها امکان توزیع بار یکنواخت ناشی از اعمال نیرو در راستاهای مختلف ایجاد میشود. در نتیجه از ایجاد بارهای نقطه ای به یک قسمت از اتصالات جلوگیری شده و باعث افزایش عمر قطعات میشود. این خاصیت به خصوص هنگام اتصال یک جسم سفت با جسمی نرم تر به کار می آید. جلوگیری از بیرون زدگی پیچ به هنگام اتصال پیچ با عمق بیشتر از شی برای جلوگیری از بیرون زدگی پیچ میتوان از واشر به عنوان پر کننده فاصله استفاده کرد. ایجاد اصطکاک بین شیء و اتصال دهنده اتصالات پیچ و مهره ای اغلب به دلیل اصطکاک پایین میتوانند شل شوند. اما واشرها درگیری بین دو قطعه را افزایش داده و باعث استحکام بیشتر اتصال می شوند. جذب ضربه واشرها می توانند در برابر ضربه ها و یا لرزش ها نیروی وارده را جذب و خنثی کنند. نتیجه گیری با توجه به موارد بالا و خواص واشرهای فلزی می توان به این نتیجه رسید که استفاده از واشرها در نصب قفسه های فلزی و به خصوص قفسه های صنعتی تا چه حد مهم می باشد. به نوعی واشرها به مانند چاشنی اطمینان عمل کرده و قفسه را در مقابل آسیب های مختلف حفظ میکند.

نصب قفسه فلزی مغازه

اغلب طراحان و مجریان نقش واشر نصب قفسه فلزی مغازه را نادیده می گیرند، اما آیا به راستی نقش این قطعه جزئی و کوچک، بی اهمیت است؟

 

نقش واشر در نصب قفسه فلزی مغازه و سایر اتصالات

 

واشرها قطعاتی هستند که به طور متداول در اتصالات کاربرد پیدا میکنند. نقش واشر در نصب قفسه فلزی مغازه همانند نقش آن در سایر اتصالات است، جز آنکه در این صنعت نقش آن پررنگتر میشود، واشر ها در صنایع گوناگون و به منظور های مختلفی استفاده می شوند، اغلب به شکل دیسکی دوار و تخت به همراه یک سوراخ دایره ای به منظور عبور پیچ ساخته می شوند.

 

کاربرد های واشر فلزی

 

  • بزرگ تر کردن سر پیچ

گاهی اوقات سرپیچ به اندازه ای بزرگ نیست که بتواند مانع از عبور و یا حرکت اتصال دهنده شود.

بدین منظور وجود واشری با سطح تماس بزرگتر باعث می شود قطعه محکم متصل باقی بماند.

  • توزیع بار بر روی دو قطعه متصل شده

باتوجه به سطح بزرگتر و صاف واشرها امکان توزیع بار یکنواخت ناشی از اعمال نیرو در راستاهای مختلف ایجاد میشود.

در نتیجه از ایجاد بارهای نقطه ای به یک قسمت از اتصالات جلوگیری شده و باعث افزایش عمر قطعات میشود.

این خاصیت به خصوص هنگام اتصال یک جسم سفت با جسمی نرم تر به کار می آید.

  • جلوگیری از بیرون زدگی پیچ

به هنگام اتصال پیچ با عمق بیشتر از شی برای جلوگیری از بیرون زدگی پیچ میتوان از واشر به عنوان پر کننده فاصله استفاده کرد.

  • ایجاد اصطکاک بین شیء و اتصال دهنده

اتصالات پیچ و مهره ای اغلب به دلیل اصطکاک پایین میتوانند شل شوند.

اما واشرها درگیری بین دو قطعه را افزایش داده و باعث استحکام بیشتر اتصال می شوند.

  • جذب ضربه

واشرها می توانند در برابر ضربه ها و یا لرزش ها نیروی وارده را جذب و خنثی کنند.

 

نتیجه گیری

با توجه به موارد بالا و خواص واشرهای فلزی می توان به این نتیجه رسید که استفاده از واشرها در نصب قفسه های فلزی و به خصوص قفسه های صنعتی تا چه حد مهم می باشد. به نوعی واشرها به مانند چاشنی اطمینان عمل کرده و قفسه را در مقابل آسیب های مختلف حفظ میکند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *