کوچک ترین نقص در سطح هنگام تولید قفسه فلزی فروشگاهی مغازه سوپری میتواند موجب خوردگی در قفسه شود، اما برای جلوگیری از خوردگی آهن چه باید کرد؟ خوردگی آهن بعد از تولید قفسه فلزی فروشگاهی مغازه سوپری آهن یکی از پرمصرف­ترین فلزات جهان است که در زمینه ­های مختلفی از صنایع گوناگون استفاده می­شود.یکی ازمعایب این فلز پرکاربرد آسیب ­پذیری آن دربرابر خوردگی است، خوردگی بعد از تولید قفسه فلزی فروشگاهی مغازه سوپری می تواند کاهش مقاومت و درنتیجه خرابی زودرس را درپی داشته باشد. عوامل موثر در خوردگی آهن رطوبت محیط یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر خوردگی آهن رطوبت است. آهن در حضور رطوبت و اکسیژن واکنشی شیمیایی انجام می دهد و دچار خوردگی میشود. اکسیژن آهن در حضور اکسیژن واکنش شیمیایی انجام می دهد و دچار خوردگی می شود. مواد خورنده آهن در حضور برخی مواد مانند اسید ها دچار خوردگی میشود. وجود ناخالصی ها در آهن وجو ناخالصی در آهن می تواند موجب آسیب دیدگی پیش از موعد قفسه فلزی شود. وجود تنش های مکانیکی تنش های مکانیکی می توانند باعث ایجاد ترک در سطح آهن شوند و در نهایت منجر به خوردگی آهن شوند. روش های جلوگیری از خوردگی آهن  استفاده از پوشش مناسب استفاده از پوشش های محافظ مانند رنگ و روکش های فلزی و یا پلاستیکی میتواند مانع از خوردگی صفحات شود. گالوانیزه کردن ورق فلزی مورد استفاده در تولید  گالوانیزه کردن روشی است که در آن روی فلز با لایه ای از روی پوشانده می شود. مرتب و تمیز نگه داشتن حفاظت از قفسه ها به وسیله نگهداری درست و تمیز نگه داشتن نیز امکان پذیر است. تمیز نگه داشتن طبقات مانع از تجمع آلودگی و رطوبت بر روی صفحه ها می شود و در نتیجه مانع از خوردگی آهن خواهد شد. جمع بندی همیشه استفاده درست و مناسب از تجهیزات می تواند باعث دوام و افزایش طول عمر تجهیزات شود. درصورت خرید از شرکتی که موارد بالا را در تولید به دقت انجام دهد، قفسه های فلزی می توانند تا سالها بدون تغییر باقی بمانند، به شرطی که استفاده درست و مناسبی از آنها صورت بگیرد.

تولید قفسه فلزی فروشگاهی مغازه سوپری

کوچک ترین نقص در سطح هنگام تولید قفسه فلزی فروشگاهی مغازه سوپری میتواند موجب خوردگی سطح شود، اما برای جلوگیری از خوردگی آهن چه باید کرد؟

خوردگی آهن بعد از تولید قفسه فلزی فروشگاهی مغازه سوپری

 

آهن یکی از پرمصرف­ترین فلزات جهان است که در زمینه ­های مختلفی از صنایع گوناگون استفاده می­شود.یکی ازمعایب این ماده پرکاربرد آسیب ­پذیری آن دربرابر خوردگی است، خوردگی بعد از تولید قفسه فلزی فروشگاهی مغازه سوپری می تواند کاهش مقاومت و درنتیجه خرابی زودرس را درپی داشته باشد.

 

عوامل موثر در خوردگی آهن

 

  • رطوبت محیط

یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر خوردگی آهن رطوبت است.

آهن در حضور رطوبت و اکسیژن واکنشی شیمیایی انجام می دهد و دچار خوردگی میشود.

  • اکسیژن

آهن در حضور اکسیژن واکنش شیمیایی انجام می دهد و دچار خوردگی می شود.

  • مواد خورنده

آهن در حضور برخی مواد مانند اسید ها دچار خوردگی میشود.

  • وجود ناخالصی ها در آهن

وجو ناخالصی در آهن می تواند موجب آسیب دیدگی پیش از موعد قفسه فلزی شود.

  • وجود تنش های مکانیکی

تنش های مکانیکی می توانند باعث ایجاد ترک در سطح آهن شوند و در نهایت منجر به خوردگی آهن شوند.

 

روش های جلوگیری از خوردگی آهن 

 

  • استفاده از پوشش مناسب

استفاده از پوشش های محافظ مانند رنگ و روکش های فلزی و یا پلاستیکی میتواند مانع از خوردگی صفحات شود.

  • گالوانیزه کردن ورق فلزی مورد استفاده در تولید 

گالوانیزه کردن روشی است که در آن روی فلز با لایه ای از روی پوشانده می شود.

  • مرتب و تمیز نگه داشتن

حفاظت از قفسه ها به وسیله نگهداری درست و تمیز نگه داشتن نیز امکان پذیر است. تمیز نگه داشتن طبقات مانع از تجمع آلودگی و رطوبت بر روی صفحه ها می شود و در نتیجه مانع از خوردگی آهن خواهد شد.

 

جمع بندی

همیشه استفاده درست و مناسب از تجهیزات می تواند باعث دوام و افزایش طول عمر تجهیزات شود. درصورت خرید از شرکتی که موارد بالا را در تولید به دقت انجام دهد، قفسه های فلزی می توانند تا سالها بدون تغییر باقی بمانند، به شرطی که استفاده درست و مناسبی از آنها صورت بگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *